logo

Dienst voor toerisme  Tel: 071/66.89.85

Kaarten
Lokatie in Belgie
map will be loaded in a moment

Loading example gpx into google maps ...
Extra informatie
Opmerking
Behoord tot de "Pays des Vallées"
Commentaren
Uw eigen commentaar toevoegen
Van: Hendrik Ingegeven op: 28-dec-2013 Gereden op: 5-jul-2013
Deze route is goed bewegwijzerd. Mooie streek, wel te weinig off road.
Van: Wim en Kilian Lannoye Ingegeven op: 18-jun-2004 Gereden op: 1-may-2004
Groen parcours : (31 km)
Mooi parcours met zeer mooie uitzichten, niet te veel door natte bossen maar wel soms nijdige klimmen. Matig aangegeven ; waar je geen borden ziet ga je in principe rechtdoor. Wij zijn vertrokken vanuit Soumoy via nijdige klim naar Senzeilles. Dorpje Senzeilles wordt doorkruist. Van daaruit langs kleine weg plots linksaf tussen de velden. Kan slijkerig liggen.Vanaf les Noires Marès loopt het rode parcours rechtsaf (slijkerig !!!) en het groene parcours linksaf (minder slijkerig maar op het einde kan het ook serieus zijn). Je kan eventueel doorrijden tot op de gewone weg, linksaf en dit stukje overslaan. Uit de lange (op het einde slijkerige)strook gekomen links terug op de weg en onmiddellijk terug links onder viaduct. Hier rij je een stukje door het bos en op het einde door de velden. Op het einde rechtsaf en een beetje verder zie je geen bord ; hier rechtdoor (beetje linksweg) en niet rechts naar beneden. Vandaar rij je verder naar Samart. Hier staat en bordje links maar wij vonden geen weg om te volgen (alleen weiden). Rechts naar boven het dorp in gereden en daar links ; daar zie je opnieuw het bordje. Verder via oa serieuze klim tussen de open velden naar boven richting Phillippeville. Op een bepaald moment rij je door een smal paadje tussen de bomen. Net voor je dit pad verlaat mag niet doorrijden naar Philippeville maar moet je rechtsaf door paadje achter de huizen. Je komt dan uit op een deel van het rode parcours. Hier rechtsaf richting markt Philippeville.Vanaf de markt moet je in Noordelijke richting de rue de l'Arsenal nemen, de kleine ring rond Philippeville oversteken, serieuze afdaling en op het einde links af over brug over autoweg. Zo rij je richting Jamagne. Tussen de velden steeds rechtdoor blijven rijden.
Op een bepaald moment zie je de steengroeven beetje links liggen. Rechtdoor blijven rijden. Tussen de velden naar Yves Gomzée. Langgerekte dorpje blijven volgen met de rivier rechts van je,tussen oude fabrieksgebouwen. Juist voor (of na) de spoorweg 50 m na een bakkerij op de linkerkant, moet je een klein nauw straatje tussen twee huizen links afslaan met een zeer steile helling naar boven. Zo verder naar Daussois. Het stukje 4 km voor Daussois is zeer zwaar
met diepe geulen van tractoren en veel slijk waar je moeilijk door kunt maneuvreren en met zeer smalle en diepe voren. Vanuit Daussois rij je het stadje weer buiten, je kruist de weg naar Philippeville en zo richting Soumoy. Steile afdaling die je voluit kunt nemen. Op het stuk waar je weer bergop gaat moet je terug links het bos is, daar waar onze rit begon.De moeite om te doen, redelijk droog maar ook plaatsen met veel slijk, enkele serieuze hellingen maar matig aangegeven.

Van: Wim en Kilian Lannoye Ingegeven op: 18-jun-2004 Gereden op: 3-may-2004
Philippeville : rode parcours : circuit des points de vue : 29.5 km

Je vertrekt vanuit Philippeville aan de markt en rijdt in zuidelijk richting. Beter is bij het binnenrijden van de stad toutes directions te volgens, de afslag te nemen naar Sautour en de auto de parkeren op de parking van het koninklijk atheneum. Vandaar volgt je de richting Sautour. Eerst grote
afdalingen maar achteraf serieuze en lange klim. Na talrijke klimmen bereikt je via een snelle afdaling het mooie dorpje Sautour met talrijke pittoreske huisjes. Verder rij je via hoofdzakelijk grote wegen naar Roly en Fond de Nimbercee (13 km). Hier terug via grote afdaling (stukje ook groen parcours) naar Villers en Fagne en Sart en Fagne. Zo terug naar Sautour en Philippeville.
Het parcours is vooral lastig door de vele hellingen, maar loopt vooral over verharde wegen. Toch is het niet volledig te volgen met een koersfiets. Goed bewegwijzerd.