logo  
DilbeekDilbeek (Breugelroute)
Vertrekpunten
Lus Waar Adres Telefoon/Fax
rood Gemeentehuis (parking Heetveldelaan) de Heetveldelaan, 1700 Dilbeek 
groen Sporthal Caerenbergveld Kerkhofstraat, 1703 Schepdaal 
blauw Sporthal Ten Gaerde J.Mertensstraat 17A, 1702 Grootbijgaarden  02/463.30.49

Lussen
groen blauw rood
20 kmGDBKMLGPX 18 kmGDBKMLGPX 25 kmGDBKMLGPX
Mogelijke combinatie(s) van lussen
groen+blauw groen+rood blauw+rood groen+blauw+rood
38 kmGDBKMLGPX 34 kmGDBKMLGPX 43 kmGDBKMLGPX 44 km

Informatie
Sportdienst , Dilbeek Tel: 02/569.76.34
Dit is een Sport Vlaanderen route
Share
Lokatie in Belgie
map will be loaded in a moment

Loading example gpx into google maps ...
Extra informatie
Infrastructuur vertrekpunten
Vertrekpunt Parking Drankgelegenheid Kleedkamers Douches Fietsreiniging
Gemeentehuis (parking Heetveldelaan) ja ja neen neen neen
Sporthal Caerenbergveld ja ja ja ja neen
Sporthal Ten Gaerde ja ja ja ja neen
Commentaren
Uw eigen commentaar toevoegen
Van: patrick hertveld Ingegeven op: 29-jul-2020 Gereden op: 28-jul-2020
Gisteren de blauwe route gereden, deze start in Groot-Bijgaarden, ook hier aangenaam verrast, de route is goed onderhouden en bepijling is goed, op 1 stukje in een wijk in Dilbeek rond het station, rest van de bepijling is echt ok.
Leuk rondje met enkele leuke beklimmingen, zeker de moeite en goed te combineren met de Viperroute van Ternat.

Van: J.S. Ingegeven op: 16-sep-2016 Gereden op: 15-sep-2016
Op de groene route ontbreekt momenteel 1 pijtlje: wanneer je de Bodegemstraat overgestoken hebt, neem je de pastorieweg omhoog. Boven gekomen, moet je enkele meters naar links (St-Martinusstraat) en dan rechts een smal asfalt baantje indraaien. Hier ontbreekt een pijltje.
Van: Wouter Ingegeven op: 21-jul-2015 Gereden op: 21-jul-2015
Blauw, groen, rood gedaan vertrekkende in Dilbeek. Best wel pittige route door het glooiende landschap, spectaculaire stukken zitten er eigenlijk niet in. Het gaat meer om het onderhouden van een strak tempo.
De bepijling is overal wel aanwezig maar is zeer chaotisch geplaatst, je kan best een GPS meenemen voor het gemak, je draait en keert zo vaak op dit parcours dat je algauw een pijltje mist.
De combinatie van de drie routes staat hier als 44 km maar hier zijn 2 mogelijkheden (volgens mij toch). Je kan namelijk vanop de rode aansluiten op de blauwe (44 km), het verbindingsstuk dat je dan moet nemen is volgens mij wel niet aangegeven op de route. Ikzelf heb doorgereden tot ik opnieuw op de groene lus zat, hier was de aansluiting wel duidelijk aangegeven. Je neemt dan vrijwel alle lussen in hun totaliteit mee (54 km).
Blauwe lus vond ik de leukste om te rijden, naar het einde van deze lus zit er mooi stuk langs een riviertje in.
Groene lus heeft niet zoveel te bieden, veel veldwegen.
Rode lus is wat rommelig, bepijling is echt ondermaats daar... Op sommige plaatsen mogen ze zeker ook is gaan snoeien!
In de vele veldweggetjes is het wel opletten geblazen, onder het groene gras bevonden zich verraderlijk diepe putten/groeven die je moeilijk kunt zien.
Al bij al leuke route en al zeker voor de omgeving waar je daar zit!
Van: Wim Ingegeven op: 24-aug-2014 Gereden op: 24-aug-2014
Vandaag de rode route gereden. Was wel een mooie route met een paar stevige en pittige heuveltjes op. Spijtig genoeg was er wel heel veel asfalt op de route, waardoor ik me afvroeg of het mountainbike of wegrennen was. Over algemeen wel tevreden.
Van: Dirk Ingegeven op: 3-may-2014 Gereden op: 3-may-2014
Vanmorgen vertrokken aan het gemeentehuis in Dilbeek, ruime parking voorzien waar je je zelfs discreet kunt omkleden.
De rode en de groene lus gereden, over het algemeen goed bepijld maar toch ook opletten hier en daar voor verdoken pijltjes!Op een gegeven moment kom je ook wandelpijltjes tegen die erg op de fietsbepijling trekt dus opletten hiervoor ( hebben zwarte pootjes onder gekleurde driehoek ipv gele bolletjes) Inderdaad ook wel wat asfalt maar de route heeft met zijn leuke single tracks en hier en daar toch een mooie afdaling ( na een leuk klimmetje, lees als 'de heuvelfilosofie!) wel een goed ' fun' gehalte me dunkt.
Parcour lag er lekker droog en snel bij,een kleine 48 km gereden met toch een verdienstelijke 475 hoogtemeters, niet voor alle weken want voldoende afwisseling blijft troef maar voor de streek zeker een aanrader !
Het 'Verwenkaffee' aan het gemeentehuis is een perfecte after bike place, leuk nagebabbeld met een karmelietje van 't vat en weg waren we weer !
Van: Peter Ingegeven op: 30-dec-2013 Gereden op: 30-dec-2013
Vandaag de blauwe en groene route gereden. Hoewel er veel asfaltstukken voorkomen was dat vandaag geen nadeel. De offroadstukken lagen er zeer zompig en glad bij.
De regen van de afgelopen dagen heeft duidelijk een grote invloed. Dit samen met de vele korte maar pittige klimmetjes maakte de tocht voldoende zwaar.

Toch enkele bedenkingen bij de route:
De afpijling liet op enkele plaatsen te wensen over. We moesten enkele keren stoppen om via de smartphone het parcours te bekijken. Neem zeker een kaartje of gps mee!

Veel drukke wegen waar je als fietser goed moet uitkijken alvorens over te steken. Geen aanrader in spitsverkeer.

De op deze website in de kaart gebruikte kleuren komen niet overeen met de kleuren op het parcours. Goed kijken naar de beschrijving bij het kaartje, die klopt wel: De blauwe route start In Groot-Bijgaarden, de groene in Schepdaal en de rode in Dilbeek. Het kan natuurlijk ook aan mijn computer liggen.
Van: Francesco Ingegeven op: 5-sep-2013 Gereden op: 4-sep-2013
gisteren de blauwe en de groene route gereden

qua bepijling was de blauwe route in orde. Enkel op het laatste richting sporthal ten gaerde, bleken er pijlen te missen.
Het is wel zo dat de typische bloso-paaltjes niet overvloedig aanwezig zijn, maar de pijlen staan wel langs de weg

groene route was minder qua bepijling. Op het einde van die route, stuk baan genomen om verderop op route in te pikken

qua fun: blauwe was echt de moeite, leuke tocht. Groen was iets minder. Aantal pittige stroken maar redelijk veel asfalt

rood niet gedaan (deels wel door groen (rood in omgekeerde route) te rijden), maar die volgt nog...
Van: André Ingegeven op: 17-jul-2013 Gereden op: 13-jul-2013
Gebrekkige bewegwijzering, gebrekkig onderhoud. Bordjes niet meer terug te vinden tussen het groen. Gevaarlijk werken op het parcours niet of onvoldoende aangegeven. Het lijkt er sterk op dat dit nog weinig gereden wordt. Dit traject verdient beter.
Van: Choepie Ingegeven op: 21-jul-2012 Gereden op: 21-jul-2012
Vandaag de rood/groene lus gereden... 't was meer dan een jaar geleden dat ik er was, maar gelukkig had ik mijn GPS mee. Het is een fijn parcours zo dicht tegen Brussel maar vele paden zijn dichtgegroeid een paar cruciale bordjes zijn weg en sluikstorten blijf pijnlijk aanwezig...
Het lag behoorlijk droog bij uitzondering van enkel stukken en daar was de modder dan weer heel uitdrukkelijk aanwezig. Bij de R/G lus die je hier kan downloaden moet je een stuk door een terrein dat Infrabel heeft afgesloten voor werkzaamheden aan de sporen of zo. Welja het einde stond afgesloten.. ik kon dus zonder problemen (geen bord) op de werf rijden maar ik geraakte er niet zomaar af.
Dus wie deze track moet onderhouden, het is handig om hier ook een aangepast GPX track te posten. En eens langs te gaan met nieuwe bordjes, een snoeischaar en een bosmaaier ;-)
Van: Arnout Ingegeven op: 29-jan-2012 Gereden op: 29-jan-2012
Vandaag rood en groen gereden... parcours lag er zwaar bij door de voorbije regendagen en temperatuur net boven vriespunt. Het rood parcours is prima aangeduid, nergens verkeerd gereden, ook aansluiting met groen parcours goed gevonden. Ben verkeerd gereden net voorbij kerk van Schepdaal waar pijltjes me verder naar boven stuurden richting kerkhof, maar niet naar links wat blijkbaar de richting is die ik had moeten uitgaan. Ik had geen plannetje bij en ben daar verkeerd gereden. Daar moet iets aan de bewegwijzering gebeuren. Voor de rest leuke tour alhoewel iets te veel asfalt naar m'n goesting. Werd wel goedgemaakt door zware stukken modderige veldwegen, die door tractoren danig waren omgewoeld.
Van: Bert Ingegeven op: 19-nov-2011 Gereden op: 19-nov-2011
Vandaag groene lus al lopend afgewerkt.
Ideaal parcours voor een lange duurloop en zeer
goed aangeduid met pijltjes.
Van: Timmermans Bart Ingegeven op: 2-jun-2011 Gereden op: 1-jun-2011
leuke rit rode en groene lus.
Op verscheidene stukken mag echter het hoge overhangende gras wel eens afgedaan worden... (verbinding rode lus met groen op het einde van deze strook, voor aankomst aan de bodegemstraat) zeer vervelend, alsook de steile klim (offroad) naar de oversteek van de ninoofsesteenweg te schepdaal is voledig dicht begroeid. Gemeente Dilbeek, doe uw ding :-)
Alles goed aangeduid, waarvoor dank
Van: maarten cloots Ingegeven op: 13-jan-2011 Gereden op: 9-jan-2011
zondag de groen-rode lus gereden na de dooi van de dikke sneeuwlaag en de vele regenbuien.
in het begin, eerste 8 km, mmm, toch veel verharde wegen, niet echt tof in zo'n landschap, maar wel leuk omdat het parkoers nooit plat is.
de eerste echte veldweg zeer zwaar, en dan begon het. de bergjes en de heuveltjes volgenden snel op elkaar. met daartussen zware modder stroken.
ook een steil off road bergje die uw kaken doen blozen.
in de kouters nabij Schepdaal, zeer lange veldweg (+ 1 km), uitgeholde tractorsporen, zeer modderig en kleverig. een zeer zwaar stuk.
uw kleinste versnellingen worden regelmatig gebruikt.
we zouden graag deze omloop eens overdoen als het er droger bij ligt, want nu lag het zeer zwaar.
ongeveer drie uur gesport, ondanks lekke band en eens verloren gereden.
maar zeker de moeite waard.
Van: koen Ingegeven op: 12-oct-2010 Gereden op: 12-oct-2010
blauwe lus ontbreken pijlen of niet zichtbaar; en de groene ook, ter hoogte van brouwerij de neve
Van: Bounty Ingegeven op: 28-jun-2010 Gereden op: 27-jun-2010
Gisteren heb ik met nen maat de lussen groen en blauw gereden, schandalig hoeveel keer we de weg zijn kwijt geraakt door verschillende redenen. Ofwel zijn ze weggenomen door de uitvoerders van de werken aan het spoor, ofwel zijn ze gewoon overwoekerd door de vele struiken en onkruid!

Toch een toffe tocht, vooral door de afwisseling, maar niet als je om de paar km moet zoeken naar de het volgende pijltje.

Bloso doe er iets aan AUB !!!!
Van: Philip Meulenberghs Ingegeven op: 29-sep-2009 Gereden op: 27-sep-2009
Deze avond blauw gereden, onder een warm zonnetje.
Pijlen OK.
De route lag er kurkdroog bij na twee maanden zonder regen.
Redelijk wat asfalt (30 à 40% denk ik) maar verassend aangenaam toch.
Licht heuvelachtig.
Leuk als je maar een uur tijd hebt.
Anders biedt de combinatie met groen een interessant alternatief.
Van: Philip Meulenberghs Ingegeven op: 21-sep-2009 Gereden op: 19-sep-2009
Deze ochtend Rood en Groen gereden onder een mooi nazomerzonnetje.
Alles lag er kurkdroog bij.
Gemiddelde snelheid 18 km/u dus "op het gemakske".
Doordat het landschap hier zo versnipperd is kan je niet vaak echt (recht)doorrijden. Na een paar honderd meter is 't altijd remmen en afslaan of oppassen of er niemand van links of rechts komt.

De route is omgeleid tgv van de werken aan de spoolijn te Schepdaal en St Anna Pede.
Maar dat is goed aangeduid.

Nauwelijks klimwerk. Herinner mij een nijdig klimmetje naar de Wijngaardstraat in Schepdaal. De ganse route telde maar 320 hoogtemeters volgens mijn GPS.

Niets gemerkt van prikkeldraad en moeilijke doorgang waar sommige van mijn voorgangers last van hadden.

Straf toch, een mtb route zo dicht bij de hoofdstad.
Maar je ziet het er hier en wel aan: sluikafval langs de paadjes. Flessen, blikjes, tuinafval, een kinderwagen, betonblokken etc. Ook hier en daar onfrisse geuren, van afval of van vervuild water. Spijtig vind ik dat.
En dan spreek ik nog niet van de drollen wanneer we door de wat dichter bebouwde zones rijden. Je ruikt ze van ver...en bidt dat je ze niet via je voorwiel in je gezicht krijgt geslingerd...
Misschien toch een 'mud catcher', of moet ik zeggen 'shit catcher' installeren...voor dit parcours.
De paadjes zijn de zeldzame overgebleven lapjes groen maar blijkbaar menen sommigen dat die paar vierkante meters een uitgestrekte wildernis is waar zonder limiet gekakt kan worden.

Rood is dan ook nogal vervuild, en niet fris soms. Ik miste de buitenlucht.
Groen is heel wat landelijker.

Binnenkort probeer ik dus Groen + Blauw eens...
Van: Pascal Ingegeven op: 16-aug-2009 Gereden op: 15-aug-2009
Rode lus: mooie tocht, niet te moeilijk (toch 4 stevige hellingen); pijltjes ontbraken op 2 splitsingen: eentje op de Ketelheidestraat (schuin rechts houden aan wandelpad), het andere na de stevig klim van de Kerkwegstraat (naar rechts); voor de rest goed bewegwijzerd; lekker hoeveijs in Vlezenbeek;
Van: Jurgen Ingegeven op: 28-may-2007 Gereden op: 27-may-2007
gisteren rood, blauw, groen gereden : conclusie : ondanks de regen weinig modder, rode lus is niet echt super, blauwe is de beste van de drie, niet veel hoogteverschil, goed als trainingstocht.
Er ontbreken verschillende pijltjes, ik was blij dat ik een kaartje van bloso mee had anders was het onmogelijk geweest om deze route te rijden. (Het gras staat nu ook hoger en verbergt vele pijltjes.)
Er zijn betere routes in deze streek (ietwat verder in het pajottenland, maar toch chapeau dat ze in zo'n verstedelijkt gebied nog een mtb route kunnen maken.
Jurgen
Tips:
- aansluiting rood/blauw hebben we niet gezien, want we waren op weg rood nog eens te doen: we zijn dan naar dilbeek centrum gereden en daar hebben we een blauwe pijl gevonden
-op de blauwe lus kom je langs woonblokken en duik je rechtdoor het veld in. De "weg" buigt na 100m naar rechts, maar je moet rechtdoor door het hoge gras!
- op de blauwe lus stuurt men je een park in waar een verkeersbord "verboden voor fietsers" staat: je moet hier wel degelijk in! Als je de parking ziet is het verder het park in naar rechts (pijl staat links onder een struik)
- blauwe lus ter hoogte van bekkerzeel Asse, duik je onder een brug door en staat er een kassei berg voor je om je parijs-roubaix vingers bij af te likken: gewoon erop rijden en alles geven en eens boven terugkeren naar de brug want je moest direct na de brug naar links! (pijltje staat net na de brug, maar je rijdt van donker naar licht in een flinke vaart)
- bij de splitsing blauw/groen moet je direct de single track links nemen en niet de weg 10m verder
- neem voor de zekerheid een plannetje mee (liefst dat van bloso ipv print van de site, kost 2 eur, maar heb het meermaals nodig gehad)
Van: Jan Ingegeven op: 1-may-2007 Gereden op: 30-apr-2007
Gisteren leuk rondgereden op de rode en blauwe route, en wat een prachtige huizen staan er langs het parcours! Het viel toch wat zwaarder uit dan in 2004, maar misschien is het wel omdat ik weer 3 jaar ouder ben ondertussen? Na rood, kwam blauw, maar toen ik terug op rood kwam en voorts de groene route wou aanvatten, liep het mis. De groene pijltjes stonden ineens de verkeerde richting op - in tegenstelling met wat er op het plannetje stond - en kwam ik wederom op het gemeenschappelijke groen-rode traject uit, waar ik al was geweest ... Groen zal dus voor een andere keer zijn. Een prachtige contrasterende route die flirt met de Ring rond Brussel, verbluffende wijken, de E40 richting Kust, platteland, spoorlijnen (en de brug van Pede natuurlijk), enz! Ferm!
Van: David Ingegeven op: 1-nov-2006 Gereden op: 31-oct-2006
Eerste keer Rood + blauw gereden, niet al te zwaar, ideaal om eens uit te waaien na het werk zonder al te zware inspanningen te moeten leveren, wat te veel asfalt naar mijn goesting, maar voor een (Noord) Brusselaar ideaal namelijk een parcours in je achtertuin, fiets amper vuil geworden (zegt al veel denk ik), bewegwijzering laat wat te wensen over: bijvoorbeeld T kruispunt Suikerbergstraat + Bodegemstraat, je moet goede ogen hebben om daar een pijltje te vinden, voor de geinteresseerden daar moet je naar links
Van: David Ingegeven op: 1-nov-2006 Gereden op: 31-oct-2006
Eerste keer Rood + blauw gereden, niet al te zwaar, ideaal om eens uit te waaien na het werk zonder al te zware inspanningen te moeten leveren, wat te veel asfalt naar mijn goesting, maar voor een (Noord) Brusselaar ideaal namelijk een parcours in je achtertuin, fiets amper vuil geworden (zegt al veel denk ik), bewegwijzering laat wat te wensen over: bijvoorbeeld T kruispunt Suikerbergstraat + Bodegemstraat, je moet goede ogen hebben om daar een pijltje te vinden, voor de geinteresseerden daar moet je naar links
Van: Nicolas Ingegeven op: 29-oct-2006 Gereden op: 29-oct-2006
Gisteren voor de 2de maal geprobeerd de rode lus te rijden. Vertrekkende nabij afrit 12 van autosnelweg gaat alles goed tot een kleine km na de Westrand. Vandaar loopt voor mij alles verkeerd.
Kruispunt in "T" met bordje heel goed geplaatst om naar rechts te rijden, volgend kruistpunt op een goeie 400 m, niets meer. Heb heel wat heen en weer gereden om vast te moeten stellen dat het pijltje op de eerst paal na de eerste "T" geplaatst was: 400 meter voor het volgende kruispunt. Na deze eerste tegenslag aangekomen op een "nationale", richting Groot Bijgaarden. Blauwe pijltjes heb ik gevonden, maar geen rood. Tweede tegenslag

Beu van deze tweede slecht afgelopen uitstap terug naar huis...Heel teleurstellend. Mijn eerste indruk: Goed voor diegene die een stadsfiets hebben of die hun fiets in iedergeval proper willen houden.

In vergelijking is de "Nero-Route" in Hoeilaart zoveel beter.
Van: Benny Ingegeven op: 24-oct-2006 Gereden op: 22-oct-2006
Heb als beginner de groene route gereden, en er zeer veel plezier aan beleefd.
Soms effe moeten terugrijden om te zoeken naar de pijltjes maar toch gevonden.
Enkel in SM-Bodegem na het langs de beek rijden en uitkomen op kruispunt molenstraat,ternatstraat en bodegemstraat is er een kleine onduidelijkheid van welke
richting te nemen. (geen duidelijke pijl)
Verder zalige route voor beginner.
Van: Swake Ingegeven op: 11-jun-2006 Gereden op: 11-jun-2006
Nieuwe link naar de kaart:
http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/Mountainbikeroutes/Bruegelroute_Dilbeek.pdf
Van: patrick Ingegeven op: 18-apr-2006 Gereden op: 17-apr-2006
Heb deze route op paasmaandag gereden. Het was al een jaartje geleden en ben vertrokken uit Groot Bijgaarden. Was van plan de volledige route te rijden maar heb het bij blauw en groen gehouden. Heb nooit zoveel modder tegengekomen op deze route. Al bij het vertrek langs het veld zakte ik tot aan mijn pedalen in de modder.
Er zijn ook enkele pijltjes verdwenen in St.Martens Bodegem langsheen die kleine beek.
Zoniet wal alles in orde.
Van: Kris Ingegeven op: 29-mar-2006 Gereden op: 28-mar-2006
R + B gereden onder een warm voorjaarzonnetje, weliswaar met een strakke wind die fameus tekeer ging daarboven aan de Waerboom!
Goed uitgebalanceerd parcours, over het algemeen zeer goed bewegwijzerd, hoewel het uitkijken is op sommige plaatsen: bij het binnenrijden van de Dominiek Savio-wijk is het niet echt duidelijk waarheen, en een pijltje extra in het centrum van Gr-Bijgaarden zou geen luxe zijn.
R + B tikten wel aan tot 49 km op de teller ipv de gepubliceerde 44, en dat met slechts een paar korte strookjes verkeerd gereden te zijn.
Van: Samuel Ingegeven op: 8-feb-2006 Gereden op: 31-jan-2006
Eerst was ik van plan de volledige ronde te doen. Wegens nog andere verplichtingen dacht ik in te korten van B+G+R naar B+R, maar dat blijkt (achteraf) maar een kilometer korter te zijn. Wel tot de vaststelling gekomen dat je door te kiezen voor een bepaalde route een heel stuk van andere routes mist. Dit in tegenstelling tot bv.Meise of Merchtem, waar het enkele een inkorting is en de verbindingsstukjes verwaarloosbaar zijn.

Deze route gereden na enkele dagen hard vriezen, en daarom ook ideaal voor semi-slicks (behalve op de kaportgereden paden waar je in de gleuven wegglijdt).

Blauw is nogal flauw in dit parcours. Bij de stukjes bergop/bergaf (die je dus mist als je voor groen kiest) is bergop meestal asfalt en bergaf off-road. Wel opletten voor schuivers met prikkeldraad aan de kant.
Rood is een grotere uitdaging en het verwonderde mij ook dat er nabij een dergelijk verstedelijkt gebied zo veel veldwegen zijn. Bovendien op dit stuk een paar "straatjes" steil bergop waar je als je het parcours niet kent zo goed als zeker voet aan de grond moet zetten.

Groot minpunt : de bewegwijzering. De bordjes staan er wel, daarover niet te klagen, maar waar ? Als je 500 meter rijdt zonder een pijltje te zien ben je gegarandeerd verkeerd. De kwestie is alleen dit te vermijden. Als je aan een splitsing komt, moet je al te vaak rondijken. Soms staat het bordje 20 meter tevoren, soms 50 meter verder. Soms rechts van de weg, dan weer links, terwijl er rechts toch ook een paals staat. Vaak moet je dan ook in alle richtingen kijken waar het bordje staat. Vlot doorrijden is er dan zeker niet bij. De tweede keer zal het alleszins beter gaan.
Mijn reactie op veel van de andere commentaren : de "verdwenen" bordjes staan er wel degelijk, maar niet op de plaats waar jullie ze verwacht hadden.

Nog een opmerking over de afstand : met twee keer verkeerd rijden erbij (o.a. Taborberg volledig gemist, dus de route zelfs ingekort, en verkeerdelijk de steile helling links naar beneden genomen net vóór de splitsing rood-blauw) bleek ik aan 46 km te zitten ipv de vermelde 43.

Besluit : mooi parcours met veel afwisseling, iets te veel asfalt, maar de moeite om de verschillende parcours eens te doen.

Tip voor de geoefende MTBer : je kan bijvoorbeeld vertrekend vanuit Groot-Bijgaarden blauw volgen, dan overgaan naar rood en dan pas naar groen richting Sint-Martens-Bodegem. Groen volgen tot Sint-Gertrudis-Pede (17 bruggen), terug rood naar Dilbeek en dan blauw volgen. Zo heb je zowat alles samen (al mis je een snedig stukje rood) een goede 50 km gereden.
Van: vroonen peter Ingegeven op: 4-aug-2005 Gereden op: 3-aug-2005
Gisterenavond de rode lus gereden.

Leuke trip met niet teveel op de openbare weg en hier en daar een toffe helling of strook.
In het begin van de trip moet je op een plaats goed opletten op het plannetje want de plaatjes zijn er weg. Voor de rest goed aangeduid, maar hou er wel rekening mee dat de medemens niet steeds zijn haag of boom snoeit!!!!!!!!!

Na de harde regnbuien van een paar dagen geleden zijn er op sommige plaatsen waterloopjes geweest en deze hebben veradelijke sporen nagelaten.

Op het dooie gemak de trip gereden en er 2 uur over gedaan. was dus duidelijk een tussendoortje.

tot in de modder
peter
Van: Pascal Ingegeven op: 1-nov-2004 Gereden op: 1-nov-2004
Uw weblink van de kaart van "Dilbeek" werkt niet. Alsook die van Hoeilaart heeft een pdf fout. De kaart kan niet worden geopend.
Van: Kevin Ingegeven op: 31-oct-2004 Gereden op: 30-oct-2004
Heb de groene route gereden, zoals in reeds eerdere commentaren vermeld is het soms zoeken naar de pijltjes. Het parcours lag erg drassig daardoor was het op sommige stukken flink lastig, zelfs een beetje gevaarlijk. In aanloop naar de 17 bruggen moet men door een weggetje hetwelke tussen 2 weiden loop, de breedte van deze weg is nog geen 1.5 meter en de weiden zijn omheind met prikkeldraad waardoor men dus in een gang rijdt met langs beide zijden prikkeldraad. Bovendien ligt dat weggetje zeer slecht, ik kan me voorstellen wat er zou gebeuren moest daar iemand vallen.
Voor de rest vond ik het een matig parcour, een beetje ééntonig. Moet wel zeggen dat ik als inwoner van Dilbeek (Schepdaal) baantjes heb leren kennen dewelke ik nog nooit eerder hed gezien.
Als inwoner van Dilbeek heeft men trouwens veel geluk, er zijn trouwens meerdere paden van Bloso dewelke op korte afstand hier vandaan liggen terwijl er in de rest van vlaanderen soms delen zijn alwaar men weinig of geen paden vind.
Volgende Bloso-pad : Dat van Gooik.
Van: Daniel Haesen Ingegeven op: 19-sep-2004 Gereden op: 19-sep-2004
Vandaag de groene gereden in Dilbeek.
Ons wordt altijd gezegd dat we stil moeten zijn en dat we de natuur moeten respecteren.
Ik ben vandaag geterroriseerd geweest door wel een stuk of twintig motocrossers. Kan dit? Kunnen zij zomaar snelheid maken op onze paden? Dit is echt levensgevaarlijk!
Van: kris Ingegeven op: 19-sep-2004 Gereden op: 18-sep-2004
het parcours van de rode route is gewijzigd.er was in het begin een afdaling waar de doornstruiken serieus over het pad hingen.dat stuk t.e.m. de splitsing met de blauwe route is vervangen,maar daardoor is de splitsing van de routes nu wel erg slecht (= niet) aangegeven.nadat je een blauw & rood pijltje onder mekaar tegenkomt,kom je aan een splitsing waar een rood pijltje naar links staat maar geen blauw pijltje meer.je moet daar naar rechts & op het einde van de weg staat dan weer een blauw pijltje (je moet verder door een soort park).
Van: Koen Ingegeven op: 8-sep-2004 Gereden op: 8-sep-2004
Vandaag groen gereden , begin en eind zijn rampzalig als het op afpeiling aankomt. het middenstuk is het leukst en ook degelijk te rijden .
Vraagt om vervolg , binnenkort rood en blauw eens rijden
Van: Jan Ingegeven op: 4-sep-2004 Gereden op: 3-sep-2004
Amai, vlug nog een half dagje verlof genomen om van het (laatste) mooie weer (27°C)te genieten! Vertrokken in het rustige Schepdaal en de grote lus gereden in 4 uurtjes - met mijn citybike weliswaar.

Mooie route, veel afwisseling, stevige hellinkjes die even later (de bocht om) nog wat langer lijken, enkele hoe-moet-ik-hier-in-godsnaam-door bos/weide-doorsteekjes met de nodige netelingen (goed voor het bloed trouwens!), een voorbij spurtende zwarte hond (jullie zullen wel zien!) die lijkt te happen maar dan toch de aftocht blaast en zich weer realiseert dat 'm weer achter zo'n gekke uitslover zit die niet wil voorttrappelen ... Enfin, prachtige route waar het zweet je van in de schoenen gaat staan! Wel spijtig dat de gordel/bloso pijlen nu zijn aangebracht en heel veel verwarring scheppen (tot 3 maal misgereden).

Ik ga zeker nog terug komen om de rode route te doen, temeer omdat je - als je de grote lus doet - er een groot deel van mist en te oordelen of ie wel zo zwaar is als de meeste zeggen.
Van: koen Ingegeven op: 24-aug-2004 Gereden op: 24-aug-2004
Alles is relatief. In die zin kunnen deze commentaren misleidend zijn. Als je weinig verwacht, zul je sneller aangenaam verrast zijn en hier een positieve commentaar geven, en vice versa. Ik heb nog geen enkele route gereden waar je voortdurend kunt doorrijden, zonder soms te moeten zoeken naar een pijltje, ben al lang blij als er effectief eentje te vinden is. Idealiter zouden alle pijltjes zich aan de rechterkant van de weg moeten bevinden, op dezelfde hoogte en bij elke plaats waar je een keuze hebt tussen twee of meerder wegen. Maar dat blijkt onmogelijk te zijn.

Als je enkel de rode route rijdt zal dat stuk Dilbeek (asfalt/beton) bovendien zwaarder doorwegen dan wanneer je de grote lus rijdt. Zelf hou ik overigens van stukken asfalt (als ze maar op tijd afgewisseld worden door onverharde wegen), maar ik rij dan ook met een kruising tussen cyclo-cross koersfiets en mtb (grotere wielen en smallere banden dan een doorsnee mtb).

De hier eerder vermelde link lijkt me een zeer objectief verslag van deze route (grote lus): http://users.skynet.be/vipersite/ttverslagen/dilbeek.htm
Van: jovi Ingegeven op: 23-aug-2004 Gereden op: 23-aug-2004
Heb vandaag nog de rode route door een rond dilbeek gereden.
Ik heb toch een aantal keer moeten stoppen en zoeken hoe ik verder moest!
Het is niet goed aangeduid op bepaalde plaatsen.
ik denk ook wel dat er meer asfalt is dan wat echte mtb'ers willen !
Van: koen Ingegeven op: 22-aug-2004 Gereden op: 22-aug-2004
Wat mij betreft is deze route (b+g+r) zeer goed tot bijna perfect bewegwijzerd. Veel afwisseling, veel hellingen, maar meestal zijn ze zeer kort, de rode route is wat ze niet op elk parcours is: het moeilijkst. Alles tezamen zorgt dat voor een zeer leuke route.
Van: erik Ingegeven op: 28-jun-2004 Gereden op: 26-jun-2004
Rode lus gereden , was eigenlijk van plan rood en groen te doen maar ik heb de splitsing niet gezien (wel vr rood -blauw).
de bewegwijzering in Dilbeek centrum vond ik ook niet zo vet, ik denk dat die pijltjes overgroeid zijn want ge ziet ze maar amper. Voor de rest is de bewegwijzering goed.
De route zelf vond ik bizar,
toch een paar stevige kuitenbijters, en dan van die super smalle paadjes die toch vrij technich zijn (door die smalle bochten te maken).
Ik vond wel dat er te veel asvalt is (50%) wat dan wel een groot minpunt is.
Ik dacht ook een pak modder tegen te komen (gezien de storm en de hoeveelheid regen) maar nope, niets ...lag er vrij droog bij.
aan te raden banden dus : semi-slick (asvalt en droog parcour)

besluit : om van een echt MTB parcour te spreken is het nogal zwak, het is wel goed voor een interval training (door het vele asvalt). pos punt is de omgeving.
zal zeker nog eens terug komen om de andere 2 parcours te doen.
Van: Mark De Vriendt Ingegeven op: 14-jun-2004 Gereden op: 13-jun-2004
Nieuwe route, soms mis je een pijltje: gewoon doorrijden of even om de hoek kijken om weg voort te zetten. Weinig technisch, enkele klimmetjes. Maar zeer mooie omgeving en niet zoveel beton/asfalt. Prachtig groene streek, zo vlakbij Brussel. Ook zeer rustig (op deze verkiezingszondag?). Half bewolkt, soms zonnig, 16 gr., droog parcours. Aanrader!
Van: Steven Ingegeven op: 1-jun-2004 Gereden op: 30-may-2004
Na lange stop terug de mtb vanonder stof gehaald en in orde gezet. Dan maar naar Groot-Bijgaarden om enkel de blauwe lus te fietsen (+- 18 km volgens infobord). Mooie tocht, perfect berijdbaar en héél goed bewegwijzerd. Licht heuvelachtig, enkele leuke afdalingetjes. Perfect toerken om op te warmen of de benen te strekken. Véél kans dat je me er nog eens tegenkomt op een avond deze zomer. Ik kom zeker nog een terug voor de andere lussen erbij te nemen !!!


Steven
Van: Jespers Patrick Ingegeven op: 22-may-2004 Gereden op: 22-may-2004
Heb vandaag de grote buitenlus gereden vertrekkende vanuit Groot Bijgaarden.
Hier valt niets op aan te merken : goed bewegwijzerd en enkele leuke klimmen.
Er word wel wat te veel in centrum Dilbeek gereden mat dat nemen we erbij.
Een dikke proficiat aan de organisatoren.
Degene die dit te flauw vinden moeten maar in de Ardennen gaan rijden
Van: Jo Ingegeven op: 22-may-2004 Gereden op: 22-may-2004
Heb de afgelopen dagen de drie routes afzonderlijk gereden.
De bewegwijzering is goed ( heel goed ) alhoewel nu met het schieten van de netels sommige plaatjes minder goed zichtbaar zijn.
Van: Diederik Geypen Ingegeven op: 11-may-2004 Gereden op: 2-may-2004
Een zeer toffe route met veel afwisseling en een paar stevige, pittige hellingen => veel hoogtemeters. Veel toffe wegen die je niet zou verwachten in de gemeente Dilbeek. Maar ook een paar te lange asfalt stukken. De bewegwijzering was goed (al zijn we een stuk of vier keer verkeerd gereden). Deze route is zeker een aanrader voor andere rijders en ga ik zeker ook nog eens doen!
Van: Clubje Bergen op Zoom Ingegeven op: 19-apr-2004 Gereden op: 18-apr-2004
Gisteren volledige route gereden, viel echter een beetje tegen. Groot gedeelte van de route was verhard en dat is niet wat een echte MTB-er wilt! Alleen het hoogteverschil is wel goed om als training te gebruiken.
Van: Clubje Bergen op Zoom Ingegeven op: 19-apr-2004 Gereden op: 18-apr-2004
Hoge verwachting na het lezen van reacties op internet. Gekozen voor koppeling van de drie routes. Gehele route is eigenlijk over de weg, alleen word er af en toe een weiland meegepikt. Klimetjes waren wel lekker en pittig. Maar wij zouden deze route niet aanscrijven als een MTB route maar als een fietsroute voor asfaltfanaten. Na afloop geen voldaan gevoel omdat we toch wat meer bomen om ons heen gewend zijn.
Van: Bicky Ingegeven op: 29-mar-2004 Gereden op: 28-mar-2004
Ik heb gisteren de volledige route gereden vertrekkende vanaf Sporthal Ten Gaerde (Gr-Bijgaarden).
Een dikke proficiat voor de gemeente Dilbeek om in onze streek die toch wel dichtbewoond en dichtbebouwd is een route uit te stippelen die enkele van de mooiste stroken natuur van onze regio weet te combineren.
De bewegwijzering is wel te doen.
Bij het binnenrijden van Pede (komende van onder de spoorwegbrug), rijd je best gewoon naar het centrum en dan draai je rechts op om langs het voetbalveld terug naar de spoorwegbrug te rijden.
Voor de rest moet ik wel zeggen, dat de 47-48 km die ik gereden heb al bij al nogal stevig zijn.
Aangezien ik 's ochtends te weinig had gegeten, ging na 35 km even het licht uit. De laatste 10 km waren dus even doorbijten.
Ik denk wel dat ik binnenkort nog eens terugkom om nogmaals de route uit te rijden, mét een volle maag dit keer!!!
Van: H & L Ingegeven op: 29-mar-2004 Gereden op: 27-mar-2004
Zaterdag de blauwe gereden.
Dit was ons eerste MTB-route dit jaar, amaï amaï, hebben niet gelachen in het wegske langs de Reinaertwijk !

Ontbrekende bewegwijzering (of niet gezien):
- Bekkerzeelweg, vanuit wegske.
- Brusselstraat (slagerij Roger), vanuit Lumbeekstraat en terug in Krekelendries
- Tenbroekstraat op weide terug op Brusselstraat

Bedankt
Van: jan nuyttens Ingegeven op: 27-mar-2004 Gereden op: 25-mar-2004
Pittige route (>500hm) en verbazend afwisselend niettegenstaande grote stukken verstedelijkt gebied. Niet al te moddergevoelig, in iede geval minder dan de aangrenzende routes die prima kunnen worden gecombineerd. Uitveoring verslag en foto's op http://users.skynet.be/vipersite/ttverslagen/dilbeek.htm
Van: Gert Ingegeven op: 24-mar-2004 Gereden op: 21-mar-2004
De Breugelroute is een mooie route. Wel oppassen in Dilbeek (rode parcours) nabij de Taborberg. Glibberig, smal, prikkeldraad, wandelaars en loslopende honden. Eigenlijk te smal voor de zwakke weggebruikers! Zou aangepast moeten worden!
Van: zjeraar Ingegeven op: 13-mar-2004 Gereden op: 13-mar-2004
Rood plus groen gereden met thompson bike type zeus,oranje kleur. Van genoten, groen parcours is zijn naam waardig. Rood parcours ook : mijn kuiten
zijn aan flarden ( de sportfunctionaris B.Van Emmer had gelijk over de kuitenbijters). De bewegwijzering is prima al zouden een paar bordjes meer op bepaalde plaatsen geen overbodige luxe zijn.Toffe route met weinig modder.Ook ideaal trainingparcours. Nu en dan opletten voor beken, zoals de alomaanwezige dilbeek.Surf eens naar www.deechtegeuzen.biz
Van: vanlierde willy Ingegeven op: 10-mar-2004 Gereden op: 9-mar-2004
wij hebben de groene lus uitgeprobeerd : proficiat
probleem : in bodegem na de onsemhoeve kom je aan hore's house : geen bewegwijzering om links af te slaan, dan rechts en terug rechts

of wij waren te dom om het te zien

toch een tof initiatief

groeten

willy
Van: Krikke Ingegeven op: 7-mar-2004 Gereden op: 6-mar-2004
het rode parcours gereden in vrij natte omstandigheden en al bij al was het parcours vrij goed bereidbaar.De Bewegwijzering is vrij goed al heb ik toch een paar bordjes gemist en moest ik op mijn stappen terugkeren.Het parcours is zeker niet te gemakkelijk want er moet stevig geklommen worden.Er zijn niet zoveel technische stukken in terug te vinden behalve dan in sommige beklimmingen.Vrij leuk parcours,ideaal als interval training en altijd goed bereidbaar.
Van: Bruno Ingegeven op: 23-oct-2003 Gereden op: 21-oct-2003
We zijn nu bijna een jaar later en nog altijd geen nieuws?